Rețete

Hummus – cel mai sățios și simplu de pregătit pate vegan

hummus

Hummus-ul este, de fapt, un aperitiv arăbesc, care în rețeta originală are doar năut fiert, suc de lămâie, sos tahini cu gust de usturoi. Este un produs vegan, care în scurt timp a devenit foarte popular, iar rețeta originală a căpătat ingrediente noi, în funcție de țara în care a „călătorit”.

Dacă ești amatorul bucătăriei italiene, în mod sigur găsești o rețetă de hummus cu ingrediente specifice acestei bucătării, precum uleiul de măsline virgin.

Îți prezentăm o rețetă simplă și rapidă de hummus, ca să te bucuri și tu de gustul aromat și beneficiile unice ale acestuia. Dacă ai răbdarea să îl gătești acasă, devii cel mai priceput bucătar. Vezi ce ingrediente sunt necesare și cum obții pasta de hummus în doar 3 pași simpli.

Ingrediente:

  • Năut organic fiert
  • Suc de lămâie
  • Frunze de coriandru și mentă
  • Ulei de măsline extra virgin
  • Sos tahini
  • Sare celtică
  • 1 pahar de apă

Urmează pașii de mai jos pentru a obține în câteva minute, o pastă hummus cremoasă și energizantă.

Pasul 1. Adaugă năutul organic fiert sucul de lămâie proaspăt stors, sosul tahini, uleiul de măsline extra virgin, sarea, apa și mixezi în blender, până obții o pastă omogenă și cremoasă.

Pasul 2. Apa poți să o adaugi și treptat, în funcție de cât de moale vrei să fie pasta ta de hummus. Textura cremoasă a paste depinde de blenderul folosit.

Pasul 3. Pune-l într-un vas și înfrumusețează cu ulei de măsline și frunzele de coriandru și mentă tocate fin.

Vezi aici rețeta video:

https://www.youtube.com/watch?v=gSM_9BFRk6E&feature=youtu.be

 

Beneficiile hummusului sunt populare prin faptul că este sățios, nutritiv, contribuie la o funcționare bună a inimii și mai ales, susține silueta mult visată. Hummusul are, nu doar rolul de a hrăni fiecare celulă a organismului tău cu energie, vitamine și minerale, dar este și bogat în:

  • fibre;
  • vitamina B6, B9;
  • fosfor potasiu, magneziu, calciu sau cupru;
  • conține acid folic.

Rafturile din magazine sunt pline cu diversități de borcănașe cu hummus gata pregătit, dar hai să îți spunem câteva secrete:

Hummusul preparat în condiții de casă este cel mai sănătos și va fi cel mai aproape de gustul original al hummusului. Năutul din conserve nu oferă aceeași gamă de nutrienți.

Dacă îți place mai iute, mai mult usturoi, mai dulce sau vezi un ingredient surpriză la cel din magazin, poți să îl adaugi în cantitatea care convine gusturilor tale.

Bucură-te de clipe gustoase cu deliciul arăbesc!