Bine de știut

6 produse cu beneficii similare fructului de avocado

avocado

    Avocado…mmm, imediat te gândești la crochete și pasta Guacamole. Cremoasă, fină și cu puțin suc de lămâie. Îți lasă gura apă, nu-i așa? 

    Dar dacă nu tolerezi gustul, prețul pare exorbitant sau e extrasezon?

    Soluția este simplă: consumă alte produse cu beneficii similare fructului de avocado, care sunt la fel de bogate în fibre, vitamine, minerale, contribuie la reducerea riscului bolilor cardiovasculare sau menținerea siluetei.

     Am selectat 6 produse alternative care se găsesc în orice sezon și, consumate rațional, fac minuni:

  1. Nucile 

Fie că alegi nuci, migdale, alune, caju, fistic sau arahide, le consumi crude sau coapte, acestea:

  • sunt bogate în fier, magneziu și potasiu;
  • sunt o explozie de antioxidanți ce ajută la menținerea siluetei;
  • reglează colesterolul; 
  • au efect antiinflamator;
  • conțin fibre care ajută la digestie;
  • reduc riscul de boli cardio-vasculare.

2. Iaurtul Bio

Aromatizat cu fructe, îndulcit cu miere sau folosit pentru asezonarea salatelor, consumul regulat al iaurtului asigură:

  • reglarea greutății corporale; 
  • aportul de magneziu, calciu; 
  • aportul de vitamine B6, K, D și A;
  • prevenirea diabetului. 

3. Ouăle

Consumate fierte, protejează împotriva bolilor cardio-vasculare. Doar gălbenușul conține 13 nutrienți și mitul “ouăle influențează nivelul de colesterol”, a fost contracarat științific. 

    Sunt sursă ideală de: 


  • proteine; 
  • vitamine A, B și E;
  • iod și fosfor;
  • antioxidanți.

    4. Kiwi

Dacă îți place kiwi, e bine să știi că, deși are un conținut scăzut de proteine și grăsime, reușește să mențină celulele sănătoase. Nutriționiștii îl recomandă, dar în cantități moderate. 

    Acest fruct:


  • ajută la regenerarea celulelor;
  • asigură doza zilnică completă de vitamina C și E; 
  • conține calciu și potasiu; 
  • conține fibre; 
  • conține antioxidanți. 

       5. Ciocolata neagră 

    Ciocolata neagră consumată moderat are mai multe beneficii decât riscuri, iar nivelul scăzut de grăsimi nu are impact asupra colesterolului. Asemeni fructului de avocado aceasta:

  • este sursă de potasiu, magneziu și fier; 
  • previne bolile cardio-vasculare; 
  • conține antioxidanți care încetinesc procesul îmbătrânirii.

    6. Humusul 

    Deliciul arăbesc este năutul fiert zdrobit împrietenit cu ingrediente simple ca uleiul de măsline/susan și sucul de lămâie. La fel de fin și cremos, este unul dintre cele mai sățioase alimente.

    Este foarte bogat în: 

  • fibre;
  • vitamina B6, B9;
  • fosfor potasiu, magneziu, calciu sau cupru;
  • previne bolile cardio-vasculare;
  • ajută la menținerea siluetei;
  • conține acid folic.

Orice produs alegi să încerci, vei primi același boost de energie și nutrienți.

Niciodată nu e prea târziu pentru o autoprovocare, nu?

 Știai că:

  • Din nuci, cu ingredientele potrivite, poți pregăti unt de arahide sau finetti și acasă?
  • Iaurtul amestecat cu cereale lăsate pe noapte să se împrietenească, îți oferă un mic dejun mai bogat decât un baton müsli?
  • Poți prepara iaurt din soia sau nucă de cocos?
  • Ouăle sunt benefice doar consumate fierte, nu prăjite sau crude?
  • Humusul are o multitudine de rețete, fiind adaptate fiecărei țări în parte? 
  • Adevărata ciocolată neagră are gust amar persistent, deoarece nu are îndulcitori?
  • Un pic de sare te ajută să savurezi ciocolata din plin?
  • 42 grame de nuci, alune, fistic sau migdale conțin cantitatea de nutrienți ai unui avocado?